Fotó: Pixeltaster |
Október 22-én a Société Budapest termeiben 16
szekszárdi pincészet mutatja be egy kötetlen sétálókóstoló keretében a
Szekszárd Palackba töltött borait. A borkedvelők itt teljes képet kapnak majd a
borvidék legjobb kadarkáiból, kékfrankosaiból és bikavéreiből.
A palack
Közös gondolkodás
eredményeként született meg néhány éve a Szekszárd Palack, ami a minőség és az
elkötelezettség fokmérője lett a borvidéken. Az ebbe töltött borokat és az
elmúlt évek tapasztalatait szeretnék megosztani a szekszárdi borászok október
22-én, egy budapesti sétálókóstolón.
Egy hároméves
folyamat után, 2015-ben készült el a Szekszárd Palack, amibe kizárólag a
borvidék kiemelt borfajtái, a szekszárdi bikavér, kékfrankos és kadarka
tölthetőek. Mivel ezek a borok az eleganciáról, a gyümölcsösségről és a
fűszerességről szólnak, egyértelmű volt, hogy a burgundi palacktípus lesz az
ideális választás. A szabványos palackhoz képest viszont egy egyedibb,
hosszabb, extravagánsabb üveg mellett döntöttek, amelyen kívülről négyszer
körbefut a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója.
A palackba kerülő
borokat vakkóstolás alapján választják ki, ezzel biztosítva a hibátlan,
fajtajelleget vagy borstílust képviselő, termőhelyi karakterű borokat.
„Nagyon fontosnak tartom a Szekszárd Palackot, hiszen
fókusz nélkül nem lehet sikeres egyik borvidék sem. A palackkal egységes
stílust tudunk teremteni, ami ugyancsak erősíti a bizalmat a fogyasztóinkban.
Hozzám csak pozitív visszajelzések jöttek eddig, még az Egyesült Államokból is” – osztja meg Takler András borász a palackkal kapcsolatos gondolatait.
Beszéljenek a számok
A borvidék által
vezetett statisztika leköveti a borászok tapasztalatait, és évről évre növekvő
tendenciát mutat minden szegmensben. 2015-ben még csak 14 borászat töltött
Szekszárd Palackba, 2019-ben pedig már 20. A borvidéki bírálaton megfelelt és
így palackba tölthető borok száma évi 27-ről 45-re emelkedett, ebből a
kékfrankos aránya a legnagyobb (2015-ben: 12, 2019-ben: 16), ezt a bikavér
követi (2015-ben: 11, 2019-ben: 14), majd a kadarka, ami viszont a legnagyobbat
ugrotta a két dátum között (2015-ben: 4, 2019-ben: 15). A megrendelt
palackszámok is a kereslet bővülését mutatják, míg a projekt kezdetekor 190.000
darab üveget szállított a gyár, az utolsó teljes évben, 2018-ban 305.000-et.
A statisztika
mellett fontos szempont a fogyasztói reakció is. A borboltosok, sommelier-k
közvetlenül találkoznak velük, így első kézből látják, hogy milyen benyomásaik
vannak a vásárlóknak, vendégeknek az egységes palackról.
Tüü Péter kétszeres
sommelier-bajnok így látja a Szekszárd Palack helyzetét a vendéglátásban:
„Szakmai oldalról jó ötletnek tartom;
egyrészt azért, mert vizuálisan megkülönböztethető a fogyasztók számára,
másrészt mert egy minőségi szűrő után kerülhetnek bele a helyben kiemelt
fajták, és ez a vásárlónak is segítséget nyújt, bátrabban választja. A
külföldiek is értékelik, mikor látják, hogy ez egy minőségorientált szemlélet,
fontos gondolatisággal a termék mögött.”
Jegyvásárlás a sétálókóstolóra: https://szekszardibor.com/2019/09/18/szekszard-palackban/
Facebook-esemény:
https://www.facebook.com/events/377475236530066/
-
Szekszárd in
Bottle
The Szekszárd Bottle was born as a
result of sharing ideas and working together in the wine region. The Szekszárd
Bottle is also a touchstone of quality and commitment. On 22 October in
Budapest at a walk round tasting Szekszárd winemakers want to share the wines
filled in this bottle and to give their account of the last few years.
The bottle
Following three years of preparations
the bottle took shape in 2015. Only the pre-eminent wine categories of the
region, that is szekszárdi bikavér, kékfrankos and kadarka can be sold in the
Szekszárd bottle. As these wine are all about elegance, fruit and spice there
was never any doubt that the right choice would be a Burgundy type of bottle.
However compared to the standard Burgundy bottle this is taller, more individual,
even flamboyant. The name Szekszárd is inscripted four times around the base of
the neck with the logo of the wine region.
The wines which earn the right to use
the bottle are chosen at a blind tasting event. The goal is to select wines
which are without faults and show proper varietal and regional character.
„I consider the Szekszárd bottle really important, as no wine
region can be successful without clear focus. The bottle enabled us to create a
common and distinctive style that will surely strenghten the trust of
customers. So far I have only received positive feedback even form the US”, says winemaker András Takler.
Let the numbers
do the talking
The statistics compiled by the wine
region confirm the impressions of the winemakers: there is a continuous growth
in all segments. In 2015 only 14 wineries filled their wines in the Szekszárd
bottle, this year there are 20 wineries doing so. The number of wines which
pass the annual blind test and are thus entitled to use the bottle has risen
from 27 in 2015 to 45 in 2019. Kékfrankos has the highest share (12 in 2015, 16
in 2019), followed by bikavér (11 in 2015, 14 in 2019), finally it’s kadarka
which however shows the greatest increase (from 4 in 2015 to 15 in 2019). The
volume of Szekszárd bottles ordered also reflects the growing trends: at the
beginning of the project the factory shipped 190.000 units, last year (2018) it
shipped 305.000.
Besides the statistics the reaction
of customers is also important. Shop assistants in wine stores and sommeliers in
restaurants are in direct contact with customers, so they are in the right to
position to assess the reception of the common bottle among customers and
guests.
Mr. Péter Tüü two-time Hungarian
sommelier champion has the following to say about the reception of the
Szekszárd bottle in the catering sector: „From
the viewpoint of the trade I think this was a good idea; on the one hand it is
visually easier to recognize for the customers, on the other hand the
outstanding regional wines have to pass a test in order to get the licence to
use the bottle and this is further assistance for the customer and it builds
trust. Foreigners also appreciate that the bottle is the reflection of a
quality focused attitude with profound ideals behind the product.”
Szekszárd in
Bottle
On 22 October 2019 in the halls of Société Budapest sixteen Szekszárd wineries present their wines in the Szekszárd bottle at an informal walk around tasting. Wine lovers can sample the region’s best kadarkas, kékfrankoses and bikavérs.
Tickets:
https://szekszardibor.com/2019/09/18/szekszard-palackban/
Facebook-event: https://www.facebook.com/events/377475236530066/
Facebook-event: https://www.facebook.com/events/377475236530066/
A cikk, a Wineglass Communication sajtóanyaga alapján készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése