Összes oldalmegjelenítés

2010. február 1., hétfő

Bor volt bor nem volt...

Sziasztok!

Miért is gondoltam, hogy blogot írok a borokról?

Először is mert érdekelnek és szeretném rendszerezni ezen nemes nedűvel kapcsolatban szerzett tapasztalataimat.

Hol is kezdjem? Talán a legelején.

Általános iskolám névadója a híres szőlőnemesítő Mathiász János volt. Úgyhogy elég korán elkezdtem ismerkedni a szőlővel és a szürettel. Bár csupán 4-ik osztálytól folytattam ebben az iskolában a tanulmányaim, amikor is Katonatelepre költöztem szüleimmel.


Katonatelepen üzemel a Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet, ami egy idő óta már a Budapesti Covinus egyetemhez tartozik.

Középiskolába a szintén híres szőlőnemesítő Kocsis Pál Mezőgazdasági Szakközépiskolába jártam.
A tanüzemi gyakorlatok során sokat szüreteltünk. Nos akkor nagyon nem szerettem.



Szüleimmel is évente jártunk szüretelni. Leginkább Helvéciára.

De a szőlő természetesen otthon a kertünkben is megtalálható.


Később a borkészítéssel is elkezdtem ismerkedni. Kezdetkor leginkább a vörösborok érdekeltek, mivel egészségügyi hatásuk is meghatározó.

Leginkább Zweigelteket kóstoltam nagyrészt. De akkor még nem tudományos alapon inkább csak kólával. 

Nagyon sokáig nem is ittam fehérbort. A fehérborokkal csupán pár éve ismerkedem.
Jelenleg pedig már mindenfajta féle szőlőből készülő bor érdekel. De ugyanúgy a különböző technológiai eljárással készülő tételek is érdekelnek.

Lényeg mindig a minőség! Na és persze a mennyiség! :)





http://image.elelmiszer.hu/original/78570.jpg
Annak idején a magyar borok népszerűsítésére indított Magyar Bor Mindenkor reklám keltette fel az érdeklődésem a borok iránt. Azóta mindig figyelemmel kísérem a kampányokat, az új megjelenéseket.

 

Ajánlom minden borkedvelőnek a Kvízpart izgalmas boros kvízeit.

Illetve a Belga - Boros számuk is megadja a hangulatot egy finom bor elkortyolásához.

Ha kedvet kaptatok egy jó boros filmhez. 10 legjobb boros film.
 

Na és persze a Borfokoló blogom is ajánlom mindenkinek, ahol leginkább olyan témában születnek cikkek, amely téma velem szembejön, inspirál és általa új ismereteket szerzek és ezért szeretném veletek is megosztani. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...