Összes oldalmegjelenítés

2013. március 26., kedd

Borbanjó alapozó borkóstoló - 2013.03.21



Hangulatos estét töltöttük jó borok között, a Borbanjó társaság Alapfokú borkurzusán.


A kóstolás kellemes baráti társaságban zajlott a kereskedés főhadiszállásán.

Az este során 6 tétel került a poharakba. Két rosé, két fehér és két vörös bor személyében.

Nekem leginkább a legelső tétel tetszett, ami egy reduktív rosé volt Nyitány fantázia névvel, a Csernyik pincészettől.


Ezt a bort egy másik  a Hetény pincészet Kékfrankos roséjával hasonlítottuk össze.


A kóstoló alatt számos érdekes már ismert illetve még nem ismert tudást szereztem.


Miből lesz a bor?
Szőlőcukor + élesztőgomba --> alkohol + Co2

A bor minősége függ:
1. Termőhely (terroir)
2. Alapanyag
3. Tehnológia
+1 A borász szándéka

Megtudtuk, hogy a világosabb bor biztosan reduktív eljárással készül, míg a sötétebb oxidatívan.

Érettebb szőlőből magasabb alkohol tartalmú bort nyerhetünk.

A borok lezárása
- Dugó (hátrány a TCA)
- Csavarzár (hátrány a gumiíz)




Majd következett két fehér reduktív tétel.

Az első a János Áldás nevezetű Furmint volt,  amely egy nagyon friss és könnyed bor.
A második pedig Kiss István Sárgamuskotálya.

Mivel nekem sem a muskotály sem a furmint nem ízlik, így ezek a borok nekem nem tetszettek.


A kóstoló sort végül két vörösbor zárta. Sajnos itt nem került sem Kékfrankos sem Cabernet Savignon a poharakba.

Elsőként szintén egy könnyedebb bor következett, egy Portugieser a Mokos pincészettől.
Túl könnyű vörösbor. Nem a kedvencem.

Második tételként a Nitt pincészet Cabernet Franc-jára került sor.
Túl férfias. Még mindig nem szeretem a Cabernet Franc-t.


Mikor jó egy vörösbor?
A vörösbornál három fontos tényező számít. A test, a sav és az alkohol. Egy vörösbor annál jobb minél inkább egyensúlyban van ezen három elem.




A kóstoló végén pedig mód nyílt a kóstolt tételek megvásárlására, illetve számos más bort is forgalmaz a társaság. Örömmel vettem észre, hogy a Tarjányi borok is ott díszelegtek a polcokon.

Én ezek után vettem a Nyitányból egy palackkal valamint egy friss Chardonnay (Schieber Pincészet) is a kosaramban landolt.



Mindenkinek csak ajánlani tudom a társaságnál szervezett Alapozó kurzust illetve az utána következő Haladó kurzust is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...