Összes oldalmegjelenítés

2023. július 6., csütörtök

Bor másképp – rázva vagy keverve

"Történt ugyanis, hogy málnaszörp landolt a rozé fröccsben."




A mai kor borfogyasztó emberének talán ördögtől valóként hat az a gondolat, hogy a bort különböző szörpökkel ízesítsük.

De nagyon is nem újkeletű dolog ez. Már nagyon régóta létező fogalom. 

Gondoljunk csak a spanyol Sangriara.

A vörösbor és a brandy találkozása, melyet citrommal és naranccsal bolondítanak meg némi cukorszirup és szénsavas víz hozzáadásával.


Illetve a mai trendek is ezen piaci szegmens felé mutatnak.

Az idei nyár Törley slágere.



A mi családunkban édesapám előszeretettel öntött különféle szörpöket a saját maga által készített borába, ezáltal kísérletezve az ízekkel.


Emlékszem mikor a régi nyarakon édesapám a kertben egy jóízű málnás boros fröcscsel hűsölt a lugas alatt. Gyerek fejjel természetesen nem értettem, hogy miért kell a málna szörpöt borral elrontani. 

Kellemes volt a lugas alatt hűsölni a nyári melegben.


Most felnőtt fejjel értem csak meg igazán, hogy milyen jól is tud esni egy ilyen koktél szürcsölgetése a kertben, a hűs lombok alatt. 




Jöjjön tehát egy jól behűtött Bolyki rozé cuvée!

Természetesen egy ilyen tétel önmagában is megállná a helyét!


Hogyan is készítem én a nyári boros koktélom? 

A friss rozéba jégkockákat teszek. Ezután eperszörppel ízesítem a bort. 

Csodás látvány ahogy a borban feloldódik az eperszörp és a jégkockák elmerülnek benne. 

Az eperszörp természetesen a saját termesztésű eprünkből készült még májusban. 

Ezután szódával öntöm nyakon és az így készült italt a fűszerkertemből szedett friss menta levéllel díszítem.



Egészségünkre!





Ne féljetek, csak bátran! 


Idén nyáron merjetek kísérletezni az ízekkel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...