Összes oldalmegjelenítés

2022. július 24., vasárnap

A Z generáció és a bor

 


A Z generáció tagjai 1995 és 2010 között születtek, gyermekkorukat az erőteljesen fejlődő technikai környezet és a modern technológia határozta/határozza meg. Okos készülékekkel a kezükben élnek, állandóan online, ahol minden információ azonnal a rendelkezésükre áll, elérhető, ezért türelmetlenek, átlagos figyelmi idejük 8 másodperc. 


Ahogy a Z generáció tagjai közül egyre többen fogyaszthatnak legálisan is alkoholt, úgy kapunk egyre nagyobb rálátást a választási preferenciáikra, ízlésükre, szokásaikra.



A fiatal fogyasztók nem szeretnék ugyanazokat a borokat fogyasztani, amiket a szüleik, nagyszüleik. 

Új típusú borfogyasztókról van szó. A mai fiatalok már merészebbek elődjeiknél és ez megjelenik abban, hogy milyen borokat vásárolnak és abban is, hogy miként lehet őket megragadni és megtartani. 


Minden érzékszervükre hatni kell ( hallás,  látás, tapintás, szaglás, ízlelés).


Hallás

A Z generáció az információkat a közösségi médiából szerzi, de nem csak egy helyről és nem csak az eladói oldalról, hanem más fogyasztók véleményét is számba veszik. Blogokat olvasnak, vlogokat néznek, minél több helyről beszerzik a számukra releváns információkat. 

A közösségi média alkalmazása elengedhetetlen a borászatok sikeresség felé történő lépésében. 


A Z generáció tagjai a Facebookról informálódnak leginkább. Az influencerek nagy hatással vannak választásaikra. 



Applikációk használata

Vivino: A borról csupán a címke alapján minden egyes információt biztosít a számunkra.

Pocket Wine Pairing:  Bor és étel párosításához használható.

Az applikációk használatával egy perc alatt rengeteg releváns információ birtokába kerülhetünk.


Wine Events: Lokáció alapján megmutatja nekünk a közelünkben megrendezésre kerülő összes boros eseményt. 

Delectable: Az „áltagfelhasználók” mellett hozzáértő borszakértők értékeléseit is megjeleníti a rendszer. Szkennelés alapú.

Corkz: Vonalkód vagy szöveges alapú keresés.


Látás

A Z generáció figyelmét meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenéssel, a megszokottól eltérő termékkel, ínyenc énjük figyelmét felkeltő, egyedi és különleges ízvilágú, helyi fajtaborokkal lehet elnyerni.

  

kék bor

A megváltozott fogyasztói igények egyik példája a borospalackok címkéje. Az Y és  Z generációt már nem a klasszikus címke vonzza, számukra a klasszikus címke egyenlő a hagyományos termékkel.

Élményeket akar a mai fiatal vásárló.

Az új borfogyasztók pedig egyediséget, újdonságot akarnak.

Legtöbb esetben a címke adja el a bort ezért a címkének figyelemfelkeltőnek vagy akár meghökkentőnek kell lennie.





 

Tapintás

A különleges borospalack forma is odavonzza a figyelmet.

Agusti Torello Mata pincészet Kripta elnevezésű cava tétele

A szokásostól eltérő méret is figyelemfelkeltő lehet.

Kisüveges borok

A megszokottól eltérő kiszerelés is vonzza a kíváncsiságot.

Nagy divat lett a dobozos borok, fröccsök


Szaglás, Ízlelés

Az újabb és újabb eljárással készülő tételek, az új technológiákkal folytatott folyamatos kísérletezgetés, az egyre tökéletesített folyamatok, a régi előállítások újbóli felfedezése és tökéletesítése a jelen kor technológiájával mind-mind a borok jobb illatára és ízére is hatással vannak. 

Ilyenek pl. kézműves borok, bio borok, battonage tételek, Pét-nat, amfórás borok

 

Pét-Nat

sur lie battonage

Amfórás borok



A Z generáció mentes meg az előítéletektől, mivel még újak a borkóstolás területén nem ismerik a korábbi negatívumokat. Nagy valószínűséggel nem hallottak a korábbi nagy borhamisításokról, és a 90-es évek pancsolt borait sem kóstolták. Vagy ha hallottak is nem élték át. 

Így igazából hatalmas lehetőség áll a borászok előtt hiszen ha minőségi tételeket ismertetnek meg a mai fiatalokkal akkor ezáltal pozitív visszajelzést fognak kapni a borászok. 

A hatalmas lehetőség mellett ez hatalmas felelősség is. Mint ahogy a szülőn is sok múlik hogyan neveli gyermekét így a most a borászatban tevékenykedő borászokon is nagyon sok múlik, hogy milyen borokat ismer meg a mai fiatal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...